In de eerste editie van de publicatie ‘Van Kennis tot Kunst’ geeft Utrecht Marketing een stem aan inspirerende mensen en organisaties uit de Utrechtse cultuursector die frontrunners zijn op het vlak van publieksonderzoek.

 Joost de Vries, projectleider Onderzoek bij Utrecht Marketing: ‘Door het jaar heen organiseren we regelmatig kennissessies of workshops over publiek, impact en klantreizen. In het contact met de culturele organisaties merkte ik dat men het inspirerend vindt om te horen hoe het bij andere partijen gaat. Informatie overdracht in verhaalvorm werkt heel goed. Het beklijft beter. Dit bracht me op het idee om succesvolle toepassingen van publieksonderzoek uit de sector actief op te halen en te bundelen tot een magazine. De publicatie updaten we 2x per jaar met nieuwe verhalen en case studies.’

Lees in de eerste editie het verhaal van het Centraal Museum, de Wilg en het Centrum voor Wetenschap en Cultuur. Of maak kennis met organisaties als DEN of de zelfstandige onderzoekers Kim van den Brink, Sara Oomen en Tamara Bakker.

Lees hier het volledige magazine: