Utrecht heeft een sterk, herkenbaar merk dat we gezamenlijk uitdragen. Een merk geeft inhoud en betekenis. Een sterk merk Utrecht stimuleert bewonerstrots en verbetert onze concurrentiepositie. Dat laatste is belangrijker dan ooit, nu steden en regio’s steeds harder met elkaar strijden om bedrijven, talenten en bezoekers aan te trekken.
We werken dan ook continu aan een helder en onderscheidend profiel. Dat doen we niet alleen. Hoe meer we met elkaar hetzelfde verhaal van Utrecht uitdragen, des te meer impact we maken.
Hoe zorgen we er nu voor dat we een zelfde verhaal op een krachtige manier uitdragen? Het Utrecht Brand Team heeft daarvoor tools ontwikkeld: het Utrecht merkprofiel, dat het merk Utrecht eenvoudig uitlegt op één A4’tje, en het merkkompas, een praktische meetlat waarmee je een initiatief of project kunt toetsen en verbeteren.
Meer weten over het merk Utrecht en de huisstijl die daarbij past?
Lees dan verder op www.merkutrecht.nl.
Op zoek naar beeldmateriaal van Utrecht stad en regio?
Kijk dan verder op www.utrechttoolkit.nl.
Wil je advies over de toepassing van het merk en de huisstijl? Stuur ons gerust een mail.