Utrecht Marketing is in juni 2021 samen met partners een herstelcampagne gestart om bezoekers naar de stad te trekken. De campagne ‘Zie je in Domstad’ zet in op het aantrekken van waardevol bezoek door zich te richten op door Utrecht Marketing gekozen doelgroepen en daarbij in te spelen op hun behoeften via verschillende vragen en passende content.
Door middel van een crossmediale aanpak werden de doelgroepen via meerdere kanalen benaderd. Door een sterke inzet op online marketing, zoals footfall (mobile en display advertising door middel van geo-fencing), social media, Google advertising en influencers. Offline werd dit versterkt met abri’s, digitale schermen en overspanningen in de stad.
Na de aankondiging van de lockdown op 18 december is de campagneboodschap verschoven van ‘Zie je in Domstad’ naar ‘Haal Utrecht in Huis’. De campagne zette in op het online winkelen bij lokale ondernemers, het gebruik van Click & Collect, het afhalen van maaltijden en koffie bij de lokale horeca en culturele activiteiten die thuis of buiten ondernomen konden worden.